Automobilgintza

C-RECYCLING II

KARBONO-ZUNTZEZKO HONDAKINAK BALIO ERANTSI HANDIKO PRODUKTUETAN

AURREINPREGNATUTAKO (PREPREG) ETA KARBONO-ZUNTZEZKO PIEZAK euren bizi-zikloaren amaieran zabortegietan amaitzen dute normalean, tonako 200 €-ko kostuarekin. Aeronautikako enpresek baztertzen duten material honek hondakin-balio handia du, eta segurtasun-baldintza gutxiago dituzten sektoreetan erabil daiteke, horietan karbono-zuntzaren erabilerak produktua kalitate handiagokoa bilakatzen baitu.

GAIKER Teknologia Zentroa C-RECYCLING IIren burua da, eta honako hauen lankidetza izan du: POLIKEA konpositeen enpresa liderrarena, ACITURRI konpainia aeronautikoarena, LUMASUITE musikaestutxeen fabrikatzailearena, FAGOR ARRASATE industria instalazioen fabrikatzailearena eta makineriaren berrikuntzan eta fabrikazio industrialaren prozesuetan espezializatutako KONIKER enpresarena.

GAIKER
HELBURUAK
  • Karbono konposite birziklatuz eginiko balio handiko tarteko eta azken produktu berriak industrializatzeko eta merkaturatzeko prozesu bat diseinatu eta garatzea, epe labur-ertainean.
  • EAEn birziklatutako karbono zuntzaren inguruan oinarritzen den industria sustatzea.
  • Erretxina zein karbono-zuntza aprobetxatzen duten soluzioak garatzea eta pirolisi-prozesua saihestea, karbono-zuntza soilik berreskuratzen baitu.
EMAITZAK
  • Ebakinak aldez aurretik tratatzeko metodologia definitu da eta automobilgintzaren, trenen eta bestelakoen osagaiak fabrikatzeko lehengai gisa balioko duen tarteko produktuak egiteko teknologiaren garapena egin da (karbono-zuntz birziklatuko preprepreg materialaren % 90 barne hartzen duten formulazioekin).
  • Prentsa hidraulikoko konpresio-prozesuaren aldagaiak definitu dira, trenaren sektorerako (sandwich panelak), automobilgintzarako eta biolin zorroetarako azken lau prototipo lortzeko.
  • C-RECYCING II proiektuko produktu erakusle guztien fabrikazioan ingurumen-inpaktuak murriztu dira, konposite-formulazioetan karbono-zuntza edo beira birjinaren zuntza ordezkatzeko preprepreg- ebakinen hondakinak erabiltzeari esker, ingurumen-balorazioaren arabera eta bizi-zikloaren analisiaren (BZA) bidez.
ONDORIOAK
  • Karbono birziklatuz egindako aurre inpregnatuei bideratutako azken aplikazioen eskasi garrantzitsu bat dago sektore honetan. C-RECYCLING IIn, HEGANekin (Basque Aerospace Cluster) batera antolatutako kontsumitzaile izan daitezkeen ETE-entzako zabalkunde saioa egin da. Hala ere, merkaturatzeko zailtasuna duela baieztatu da.
  • Karbono birziklatuaren aurreprepreg baten kostua aurreprepreg komertzial batena baino % 57 txikiagoa da, baina karbono birziklatuarekin egindako biolin zorro baten kostua beira-zuntzez egindakoena baino 6 € inguru handiagoa da. Hala ere, produktu mota horien prezio komertzial handia dela eta, irabazi-marjinak nabarmena izaten jarraitzen du.
  • C-RECYCLING IIk proiektu berrietan ekimenak ireki ditu inplikatutako sektoreetako zenbait enpresa eragilerekin, eta patente bat egin da proiektuaren emaitzak babesteko.

INGURUMENEKOA

TEKNIKOA

EKONOMIKOA

KOMERTZIALA

MERKATUAN

KOLABORATZAILEAK