Automobilgintza

Ihobe Eusko Jaurlaritza

CHANCE

ERABILERAZ KANPOKO IBILGAILUETAKO BIGARREN MAILAKO ALUMINIOAREN ALEAZIOA AUTOMOBILGINTZAKO OSAGAIAK FABRIKATZEKO

EAEn lehentasuna du aluminio-horniduraren kanpo-mendekotasuna murrizteak, eta, horretarako, birziklatze-prozesuetan berrikuntzak egin, eta altzairutegi eta galdategietako barruko eta kanpoko txatarren kudeaketa optimizatu behar da. EAEn kontsumitutako funtsezko metalen balioa 3.300 milioi eurotik gorakoa da urtero, eta material metaliko kritikoena 164 milioikoa. Kalkuluen arabera, zabortegian egun hondakin konplexu gisa (artezketa- eta leunketa-lohiak, lohi galbanikoak, aluminio-lohiak, etab.) ezabatuta dauden metalen balioa urtean 12 milioi eurokoa da. Horregatik, ibilgailuen osagaiak fabrikatzeko aluminio primarioaren erabilera intentsiboa arazoa da automobilgintzaren sektoreko ingurumen-jasangarritasuneko betekizunetarako. Bestalde, apirilaren 13ko 265/2021 Errege Dekretuak, bizitza baliagarriaren amaieran dauden ibilgailuei buruzkoak, helburu hauek ditu: % 95eko prestakuntza, automobila berrerabili eta balorizatzeko, eta % 85eko prestakuntza, berrerabili eta birziklatzeko.

NEMAK ibilgailuentzako aluminio-osagaien garapenean eta ekoizpenean espezializatutako konpainia aitzindaria da, eta CHANCE proiektua sustatu du. Proiektu horretan, AZTERLAN zentro teknologikoa, SINDOSA industria-automatizazioko ingeniaritza-enpresa eta GDE I+D+i berrikuntza-aholkularitzaren laguntza izan du.

NEMAK
HELBURUAK
  • Kontsumo osteko txatarratik lortutako AlSi10MnMg-aren bigarren mailako aluminio-aleazioa ikertzea eta garatzea, eskakizun tekniko handiak dituzten automobilgintzako osagaiak fabrikatzeko lehengai gisa erabiltzeko egokia.
  • Metala fusionatzeko eta tratatzeko metodologia espezifikoa eta optimizatua garatzea eta ezartzea, bigarren mailako aleazio berria lortzeko.
  • Presio altuko injekzio-prozesua (HPDC) aztertzea eta optimizatzea, erabiliko den material berrira egokitzeko.
  • Metalaren fusio- eta tratamendu-prozesuetan metalurgiaren kalitatea kontrolatzeko sistema digitalak ezartzea.
  • Urtean 194.400 tona CO2 gutxiago isurtzea atmosferara.
EMAITZAK
  • Aleazioen galdaketa eta tratamendu osoak (gasgabetzea, gatzen bidezko garbiketa, etab.), lehengai birjinaren eta kontsumo osteko txatarratik datorrenaren proportzio desberdinak erabiliz (% 70/% 30 eta % 30/% 70).
  • Antzeko emaitzak metalezko bi nahasketen konposizio kimikoan, makroinklusioen eta mikroinklusioen analisian, analisi metalografikoan eta dentsitate-indizean.
  • Automobilgintzarako osagai injektatuak fabrikatzea, bi kasuetan eskatutako baldintzak betez.
  • Bigarren fusioko aluminioa fabrikatzeko energia-kontsumoa % 95 murriztea. Produktu horren tona baterako 850 kWh behar dira, eta aluminio puruaren tona baterako, berriz, 17.000 kWh.
  • Fabrikatutako 1 tona aluminio bakoitzeko isuritako 8.600 tona CO2 500 tonara murriztea, txatarra-eduki handieneko ratioa erabilita.
ONDORIOAK
  • CHANCEk erakutsi du posible dela prestazio mekaniko handiko osagaiak fabrikatzea balio erantsi handiko aleazioetatik abiatuta, material degradatu eta birzirkulatuarekin eta high-grade motako aluminiozko txatarrekin eskuratuetatik.
  • Beharrezkoa da aluminioaren egungo presio altuko injekzio-prozesua (HPDC) optimizatzea, garatutako aluminio-aleazio berriaren lehengai gisa erabiltzeko. Propietate mekanikoen eta barne-egituraren analisiak adierazten du aleazio berriarekin fabrikatutako piezek erresistentzia-emaitza ona dutela eta luzapen-emaitza bikaina. Gainera, egonkortasunari dagokionez, emaitza positiboa lortzen da.

INGURUMENEKOA

TEKNIKOA

EKONOMIKOA

KOMERTZIALA

MERKATUAN

KOLABORATZAILEAK