Eraikuntza eta obrak

Ihobe Eusko Jaurlaritza

OFAP

ERAIKUNTZA-SISTEMA OSO PERTSONALIZATUETARAKO FABRIKAZIO ADITIBOA ZEMENTU-OINARRIKO MATERIALEKIN

Eraldaketa digitala arkitekturaren, ingeniaritzaren eta eraikuntzaren industriarako erronka bultzatzaile nagusietako bat da. Aukera paregabea da eraikuntzaren ekosisteman aldaketa disruptiboa egiteko, baita zerbitzu berriak eskaintzeko eta produktu berritzaileak fabrikatzeko modu guztiz berri baterantz aurrera egiteko ere. Proiektuen digitalizazio integralak, modu lehiakorragoan, eraikuntza-sektoreko erronka berriei egiten die aurre, hala nola proiektuen kustomizazioari, jasangarritasunaren hobekuntzari edo teknologia berrien erabilerari, eta, gainera, herritarrek eta gizarteak produktuen bizi-zikloan zehar ingurumen-inpaktua murrizteko duten kontzientziazio handiagoari erantzuten dio. IHOBEk (hiriko altzarien ekodiseinuari buruzko sektoreetako gidan) eta AFAMOURek (Hiri Altzarien eta Haur Parkeen Fabrikatzaileen Espainiako Elkartea) hiri-ekipamenduaren sektorean ekodiseinuko neurri estrategikoak proposatzen dituzte; adibidez, hondakin-materialak gehitzea adizio gisa edo agregakinak hormigoian.

FHIMASA da OFAP proiektuaren burua, zeina eraikuntzaren sektoreko erreferentziazko enpresa hornitzailea baita. Proiektua gauzatzeko, enpresa bazkideak izan ditu, hala nola BIKAIN —zementutik eratorritako produktuen fabrikatzailea—, INALI —produkzio-estazioen enpresa diseinatzaile, fabrikatzaile eta instalatzailea—, eta ESTUDIOS DURERO —3D inprimaketan aditua den sormen-industria—, TECNALIA zentro teknologikoaz gain.

FHIMASA
HELBURUAK
  • Oinarri zientifiko-teknologikoak ezartzea, hiri-altzariei aplikatutako zementu-oinarriko materialekin eraikuntza-sistema pertsonalizatuak fabrikatzeko.
  • Pieza berezien ekodiseinuko zerbitzu berri bat garatzea eta baliozkotzea, laborategiko pilotu gisa.
  • Hiri-ekipamendua pertsonalizatzea, diseinu parametrikoaren bidez.
  • Lehengaien erabilera % 20 eta % 60 artean murriztea, optimizazio topologikoko tekniken bidez.
  • Fabrikazio aditiborako sistema robotiko berriak garatzea, piezaren edozein morfologia molderik gabe eraiki ahal izateko.
  • Inprimatzeko formulazio berriak garatzea, gutxienez baliabide mineral sekundarioen % 20 erabiliz.
EMAITZAK
  • Hiri-altzari oso pertsonalizatuak diseinatzeko eredu parametriko digital berriak.
  • Egiturazkoak ez diren eraikuntza-sistema konplexuak ekodiseinatzeko irizpideak; horiek fabrikatzeko erabilitako material-kopurua murriztuko dute, bideragarritasun mekanikoa eta jasangarritasuna mantenduko dute eta piezen kostua murriztuko dute ohiko prozesuekin alderatuta.
  • Fabrikazio aditiborako zementu-oinarriko materialen formulazio berriak, bigarren mailako lehengaien elementu finak dituztenak, eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen (EEH) 0 eta 4 mm bitarteko frakziotik datozen mineral-gehikuntzekin; horrela, prozesu konbentzionaletan zikloa ixteko oztopo handiagoak dituen frakzio bat balorizatzen da.
  • Zelula robotiko berria geometria konplexuko produktu kustomizatuak 3Dn inprimatzeko.
  • Irtenbide konbentzionalaren aurrean, inprimatutako irtenbidearen karbono-aztarna % 47 murriztea, hau da, banku bakoitzeko (azterketa-kasutzat hartu den adibidea) 23 kilo CO2 baliokide aurreztea.
  • Banku bakoitzeko 6,7 metro kubiko ur aurreztea, hots, % 69ko murrizketa ur-kontsumoari dagokionez.
  • Erauzitako 237 kg lehengai eta zabortegira bidalitako 3,33 kilo hondakin murriztea banku bakoitzeko.
ONDORIOAK
  • OFAP hiri-ekipamenduko proiektu berezien ekodiseinu-zerbitzu berri bat eskaintzeko sortu da. Diseinu esklusiboa eta pertsonalizatua izango du, ingurumen-inpaktu txikia izango du, lehia-abantaila ekarriko dio FHIMASAri, lehiarik ez dagoelako, eta proiektu bereziak denborari eta kostuei dagokienez modu efizienteagoan garatzea ahalbidetuko du, proiektuaren digitalizazio integralari esker.
  • OFAP proiektua garatzeari esker, partzuergoko gainerako kideek aukera izango dute ingurumen-inpaktu txikiagoa duten produktu berritzaile berriak eskaintzeko, negozio-aukera berriak eratzeko, eskaintza dibertsifikatzeko eta oso lehiakorra den merkatu batean estrategikoki kokatzeko, non lehiakideengandik bereizteko aukerak urriak baitira.

INGURUMENEKOA

TEKNIKOA

EKONOMIKOA

KOMERTZIALA

MERKATUAN

KOLABORATZAILEAK